Verden forandrer sig . . .

Uanset hvad, har vi brug for at komme op med nye modeller for hvordan vi producerer og forbruger vores ting, og at få øjnene op for at vi mennesker blot er én lille del af det store kredsløb 💚🌍

Subscribe Genarbejd cover image Genarbejd cover image
Christian Estrup profile image Christian Estrup

Håndmalet skiltning for West Coast Collection

Et håndmalet logo på salgsdisken, en meterlangt navnetræk på sternen, og et kvadratisk skilt med logoet West Coast Collection, der skal skabe opmærksomhed og brandawareness omkring tøj-, souvenir- og livsstilsbutikken i Hvide Sande.

Håndmalet skiltning for West Coast Collection

Stilfuld, klar og præcis skiltning er et must når det gælder om at tiltrække potentielle kunders opmærksomhed, og ikke mindst at lede dem ind i forretningen.

Desværre er traditionel, gammeldags skiltemaling et tæt på uddødt fag, og langt det meste vi ser i gadebilledet maskinudskåret folie og digitalt print. Så da Esben Thomey op til åbningen af West Coast Collection store bad mig lave et håndmalet skilt til et par rusepæle, og et håndudskåret navnetræk til sternen, var jeg super glad for at få lov at give det et skud.

Til topskiltet har jeg valgt et kvadratisk panel af gamle, hvidpatinerede gulvstrøer, hvorpå jeg på begge sider har håndmalet logoet i sort.

Til den lange, zink-klædte stern på fronten af bygningen, har jeg skåret kapitælerne i 22 mm krydsfinér, jeg har malet, patineret, og givet skibslak. Bogstaverne er monteret på smalle profiler af cedertræ, der med tiden vil gråne, og falde godt i med zinken.

Finérbogstaverne, monteret på tynde profiler af ubehandlet ceder.

Indvendigt i butikken er logoet håndmalet på salgsdiskens front af rå krydsfinér, hvilket faktisk viste sig at være både hurtigere og billigere end det ellers vanlige førstevalg: uv-print. På bordpladen står der i øvrigt også genarbejd.

Alt i alt skiltning med både personlighed og slagkraft, der forhåbentlig kan være med til at skabe brandawareness, og trække nysgerrige kunder ind i butikken.

Over årene har jeg lavet adskillige håndmalede skilte, og skal jeg give et bud på best practice, må det være noget i retning af:

  • Sørg for at skiltningen skiller sig ud—Brug materialer, fonttyper, farver og kontraster der skinner igennem, skaber impact, og nemt kan ses.
  • Vis dig personlighed—Personlighed vækker stærke følelser, og stærke følelser smitter som bare p..... . Salget starter i det øjeblik en potentiel kunde spotter skiltet på facaden.
  • Hold det enkelt—Glem alt om at opregne alle brands og produktgrupper, og kog budskabet ind til benet. Hvis du (som i det her konkrete tilfælde) har et stærkt brand og/eller logo, bør du ofte nøjes med det.

Og for god ordens skyld: Hvis du selv kunne tænke dig noget andet end folie og print, er jeg altid klar på at give et kvalificeret bud. Kontakt mig online, eller kig forbi værkstedet på Tysk'havnen 12.

Christian Estrup profile image Christian Estrup
Jeg laver interiør, møbler og kunst i en rå og autentisk stil; gerne i genbrugsmaterialer, og med bæredygtighed tænkt ind i alle processer 💚🌍 Bor og arbejder på Tysk'havnen i Hvide Sande.